آموزش بافتنی

آموزش بافتنی

آموزش بافتنی

آموزش بافتنی

آموزش بافت روکش قوری

آموزش بافت روکش قوری


  

 

روش کلی بافت روکش قوری مانند بافت کلاه , به این شکل هست که اول دور تا دور قسمت پهن قوری رو اندازه می گیریم و نصف می کنیم و با قلاب یا دومیل به اون اندازه زنجیره میندازیم . حالا بافتش مونده به سلیقه خودتون که با قلاب باشه یا دومیل , طرح هایی هم که میندازین هم بستگی به سلیقه خودتون داره . هر طرحی که میندازین باید به این توجه کنین که این طرح باید یک مستطیل کامل به دست بیاره .( شکل اول با قلاب و شکل دوم با دومیل بافته شدن )

می تونید مانند شکل دوم از هر رنگ دو ردیف ببافین و بعد از اتمام کار اونو ۹۰ درجه برگردونین { یعنی طوری نگهش دارین که خط ها عمودی بشن ( وقتی می بافی افقی (از چپ به راست ) هستن . باید مستطیل رو طوری بذارین که خطها از بالا به پایین بیفتن )} تا چیزی شبیه شکل دوم بدست بیاد .

خلاصه بعد اینکه دو تا مستطیل کاملا هم اندازه و هم شکل رو بافتین اونا رو روی هم قرار می دین و دو تا طول مستطیل رو بجز جاهایی که دستگیره و لوله ی قوری قرار داره رو بهم می دوزیم . حالا بستگی به سلیقه خودتون داره که روکشتون رو از بالا باز و بسته کنین یا از پایین . اگه خواستین از پایین باز و بسته کنین , بالی کار رو مانند کلاه جمع کنین و بعد روشو با گل و تزیینات بافتنی یا روبانی تزیین کنین و برای زیر کار هم یه زنجیره بلند ببافین و از سوراخ های بین بافت ها رد کنین و بعد اینکه روکش رو روی قوری قرار دادین اون زنجیره رو بکشین تا روکش محکم بشه .

اما اگه خواستین از بالای روکش باز و بسته کنین , باید به اندازه ی زیر قوری یه دایره ببافین ( اونم بستگی به سلیقه خودتون داره که با چه بافتی ببافین تا دایره دربیاد ) بعد این دایره رو به روکش وصل می کنیم ( می دوزیم ) . البته باید به طور مرتب چین بزنین تا کارتون باسلیقه دربیاد . بعد مانند مدل قبلی یه زنجیره بلند می بافیم . دو سه سانت پایین تر از انتهای کار این زنجیره رو از سوراخ های بین بافتها رد می کنیم . بعد اینکه روکش رو روی قوری انداختیم این زنجیره رو می کشیم تا محکم و سفت بشه . بعد روی روکش رو تزیین می کنیم .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد